Mobile screens and the public event: screen practices at the Anzac Day Dawn Service (new paper)

A collaboration with my colleague Shanti Sumartojo was published in Continuum. Journal of Media and Cultural Studies.

Abstract

Following current literature on public and mobile screens, this paper discuses the relevance that screens have in our everyday lives by focusing on the combination of mobile and temporary screen-based practices in the digital mediation of a single public commemorative event. We present an ethnographic account of different screen practices at the Anzac Day dawn Service, an annual Australian commemorative ceremony on a public holiday, 25 April. By focusing our analysis in a single place for a limited time, we analyse how people relate to screens in different ways, from media reception to spatial organization to online connection. We suggest that screens form a fundamental element of the entanglement between public space and political narrative that needs further investigation because this relationship holds implications for both urban life and citizenship.

I have some free eprints, if you are interested, just ask.

2 thoughts on “Mobile screens and the public event: screen practices at the Anzac Day Dawn Service (new paper)

  1. Ernesto

    Hola Edgar, he estado leyendo algo de tu trabajo de investigación y me parece muy interesante. Mi comentario no se relaciona con este post, pero si con una de las temáticas que ya has tocado en tus investigaciones: La disolución de la división amateur/profesional. Lo tocas tanto en tu libro “De la cultura Kodak a la imagen en red”, en tu articulo con Eric T. Mayer “Creation and control in the photographic process…” y en un capítulo de un libro de la universidad de Medellín, Colombia (que no he podido encontrar). Y bueno, yo quisera preguntarte si en tus búsquedas has encontrado algo (tanto de investigaciones de antropólogos, como de investigaciones de sociólogos) relacionado con los efectos de esta disolución en los fotógrafos que ejercieron la fotografía antes de la transición digital y que la ejercen aún; más especificamente aquellos pequeños estudios de los que aún existen algunos en la Ciudad de Colima, y en algunas partes de México (no se si en los paises desarrollados), y pues que toquen aspectos relacionados con la identidad laboral en relación con los procesos, el conocimiento y esos circuitos que predominaban en la cultura Kodak. Un saludo.

Leave a comment